» » » Etsiz mercimekli köfte(Mercimek Mücveri)

Sponsorlu Bağlantılar


Malzemeler
2 su bardagı kırmızı mercimek
2 bucuk su bardagı ılık su
1 kuru sogan (rendelenmis yada kücük kücük kesilmis)
2 diş sarımsak (rendelenmiş)
Arzuya göre(taze sogan,dereotu,maydanoz)(ben koydum)
Tuz,karabiber,pul biber,kekik
1 yemek kaşıgı salça
Kızartmak için
Sıvı yag
Hazırlanışı
Kıymaya göre güzel bir alternatif ile geliyorum.Hem cok pratik hem cok ekonomik hem cok lezzetli.Hem de çok bereketli,sanırım bu tariften 30 köfte kadar elde ettim.Büyüklügüne göre degişir tabi ki.İlk olarak mercimeklerimizi yıkayıp derin bir kaba alıyoruz.Üzerine 2 bucuk su bardagı kadar ılık suyumuzu döküp 2 saat kadar bekletiyoruz.Aynı islem icin sanırım cok az kaynatsak da olur mercimegi ve suyu ama tarifin orijinali böyle olunca bende bu sekilde yaptım.2 saat sonda mercimekler yumusamıs ve suyu cekmiş olacak.Mercimekleri blenderle güzelce ezin ve salcayı,rendelenmis sarımsagı ve soganı ekleyin.Ben soganlari rendelemedim,küçük küçük kestim ve güzelde pişmiş.Daha sonra arzuya göre sevdiginiz yesilliklerden ekleyin.Ben ekledim ve çok güzel oldu,eklenmeyince nasıl olur bilmem:)Baharatları da ekleyin ve karıstırın.Teflon tavaya biraz yag koyun(köftelerimiz yagın içinde yüzmek zorunda degil.Resimdeki gibi biraz yag olsun yeterli,ara sıra dökersiniz tekrar).Yag ısınınca iki kasık yardımıyla 1 yemek kaşıgı kadar köfte harcından alıp tavamıza koyun ve biraz bastırın.Ocak orta ısıda olsun yani cok da kızgın olmasın yag.Köftelerimizin bir tarafı pişince diğer tarafını çevirin ve pisirin.İki tarafı da güzelce kızarınca kagıt havlu serdiğiniz tabaga yerleştirin.Tüm köfteleri cıkardıktan sonra servis tabagınıza alın.Arzuya göre limonla,sarımsaklı yada sarımsaksız yogurtla yada ketcapla servis edin.
AFİYET OLSUN
serifenin mutfagına tesekkurler



Sponsorlu Bağlantılar
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Bir yorum bırak